mvhe.blogg.se

3 - the pearl !

Kategori: Allmänt

Mats har vart på bilverkstaden med "the pearl" idag (våran relativt nya bil) Den har nämligen haft ett litet missljud + gett ifrån sig lite mer avgaser än vanligt, eller ja, det har praktist taget sett ut som om någon har tänt eld på skiten.. Charmig som jag är så hade jag befallit honom att åka in och kolla så ingenting var trasigt, för vem vill väl sitta strandad på vägen i en kall ford med skinnklädsel?! diagnosen då? - Det är eran dieselvärmare som är igång... Kände mig LAGOMT klämcheck när jag fick erkänna att jag hade OTROLIGT fel.. 
 
Men, Snäll som jag är så fick Mats som plåster på såren sko "Ärtan" bak & brodda om fram på morgonen innan vi släppte ut hästarna -för att undvika trafikstockning på gårdsplan! Sedan åkte vi till travet & jag jobbade medans de andra åt lite hamburgare & gjorde kväll i stallet.
 
Igår kväll hittade jag & min lillasyster "the green mile" på kalan 11, vilken pärs att se den filmen.. jag hann då göra minst 13 hets-flätor i håret medans Sandra hets-tryckte halva godisskålen, men visst.. den slutade precis likadant som alla andra hundrafemmtielda gånger vi sett den med att "the good guy" blir grillad som fan. 
 
 
 
PYJAMASMYS!

Kommentarer

  • Ulla säger:

    Det där med röken kunde du ha frågat mig om, vi har samma problem och jag säger varje gång till Patte att det är något fel på bilen. I vinter har den även börjat vibrera utemellan, nån Fordsjuka förmodligen.

    2012-11-28 | 17:19:33

Kommentera inlägget här: