mvhe.blogg.se

2 - ..att vara en tuffing

Kategori: Allmänt

Tänka sig att vi har blivit välsignade med skitväder nu hela hösten. Ja, jag kallar det höst för vinter blir det inte förän snön kommer! Det är så sjukt tråkigt, såvida man inte har en smått efterbliven 1-års hingst.. (han är väldigt tuff & absolut ingen mamma-gris)

Imorse fick vi oss ett gott skratt, Ärtan (smickrande smeknamn) valde att vara en tuff kille när vi skulle gå ut i hagen, jag försökte i sansad ton påpeka för herr'n att det är snorhalt ute.. Men vad är det man säger om "tomma lador"?.. Han tågade på och var tuffare än aldrig förr, för att sedan sätta sig ned.. ofrivilligt.. sedan lägga sig och stirra på mig med den där blicken, ni vet.. - kryddad med Magnus Uggla attityd, "vad fa-aan"

Den överlägsna attityden var som bortspolad när han sedan ställde sig upp med rådjursögon likt bambi's... Nu var det SYND om honom! Behöver jag ens påpeka att vi fick bogsera honom in från hagen? Mats fick ta i huvudet, jag puttade på bakdelen & styrde med svansen. Jag tror verkligen han kände sig som den "coola killen" när vi drog honom (förövrigt stillastående) över isen in till stallet.. 
 
NU ska jag däremot laga en pangmiddag med potatisgratäng & kotletter i ugn, MUUUMS!
(bjuder på en Ärtan-bild foto: Sandra)

 
 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    haha. Ja han gjorde en riktig prakt vurpa den lilla!

    2012-11-22 | 18:18:30
    Bloggadress: http://rosearoxo.blogg.se

Kommentera inlägget här: