mvhe.blogg.se

8 - Jerkerboj

Kategori: Allmänt

Idag är det en häst-fri dag, Då vi har bytt bort lite. Har vart ensam hemma med Moa sen igår kväll så vi har passat på att mysa lite. Sett hennes favoritfilm, gjort plättar & myst på morgonen. Såsmåningom ska hon åka till sin farmor & jag ska göra mig i ordning för kvällens bravader, Blir Julbord & show på Western Farm i goda vänners lag :-) Är väldigt taggad på maten framförallt (oförskämt ärligt men jag äääälskar julmat!)
 
tänkte berätta lite om Jerker idag, bara han som är kvar.
Mats har haft honom sen han var 1 år gammal, själv har jag aldrig riktigt tyckt om Jerker då han har varit så hingstig & gärna visat mig att han var det också..... nog om det... Har vart mycket strul fram och åter med honom, Men förra året så var vi till vet. Jan Alba som äntligen hittade felet. Han var då sne i en höft på höjden och längden. Så vi åtgärdade det och sedan var det som en ny häst. Dock så har han inte travat när han har startat för att han har vart så sjukt hingstig, spänd som en fjäder direkt han har sett en annan häst..

Men då fick vi erbjudande om att köpa honom så då gjorde vi det & åkte ögona böj till uleåborg och opererade honom (klapphingst). Kändes som en bra investering för han har blivit världens mysigaste häst + att han inte tuggar sönder täcken, benlindor, paddar m.m. & även presterat bra i träning & lopp sedan dess :-) Känns också extra skoj att det är Mats & min pappa som äger honom så dom får dela både framgångar & motgångar!
 



 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: