mvhe.blogg.se

5 - spawn of satan

Kategori: Allmänt

Jag säger som Gert fylking, ÄNTLIGEN! Mats har nu lyckats köra Ärtan själv utan "drama" dvs så skötte han sig exemplariskt igår. Han ligger dock på kraftigt minus idag.. Man kan ju inte vara klok 2 dagar i rad, misstänker kraftig schizofreni.. ve och fasa.. Enligt han så vart han förmodligen blåst på konfekten igår på förmiddagen.. Han tyckte att det var läge att försöka döda mig idag när jag skulle ta av han vintertäcket...

Hans bror Sune var ju också en "killerqueen" när det kom till maten. Samma med mamma Jojsan, så det kom ju inte som en chock att Ärtan skulle apa efter familje-traditionen "döds-hjälp". Skämt & sido så kan jag ju också tycka att man inte ska vara inne hos hästarna när dom får kraftfoder, men alla andra hundraförtioelva gånger har det ju gått bra då han är åt det "trögflytande" hållet. SJÄLVKLART så fick jag hämta en förlängd arm i form av en väldigt trevlig jula-sop (Kände mig som en såndär ponny-mamma från ponnyakuten) Stå där och trycka på herrn's inte allt för smickrade rumpa..

Mats kom in i stallet då han helt plötsligt såg ut som en försvarslös liten ekorre inne i boxen och var så snäll, Där stod han under sop-hot och såg så oskyldig ut.. så att ta av det sista spännet på täcket var inga problem för att sedan mumsa vidare på sin müsli ! Den lilla apan...
 
Idag fyller jag förövrigt år, yes.. 24 bast & Casper sjöng "jag mår illa" på morgonen när Mats försökte få honom att sjunga "jag må hon leva"! Det är kärlek det :-)
 
 
Fridens mina vänner !
Nedan : Spawn of Satan / Ärtan
foto : Sandra
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: